Mer om Fanny

Publicerat: 26 April, 2014 - 22:23 / Allmänt

Jag, som ni kanske redan vet, heter Fanny och blir 13 år i år. Jag brinner för ridningen och hästarna. Själv rider jag min alldeles egna häst Power Princess som är 12 år och stor potential i dressyren. Vi jobbar oss uppåt i klasserna och siktar på LA till hösten!

Jag bor i Saltsjöbaden utanför Stockholm med min mamma, pappa, en hund och två marsvin. På dagarna är jag i skolan eller umgås med kompisar i Stockholms stad. Jag älskar att bo i ”Sveriges huvudstad” och få uppleva allt här och nu.

Jag går i sexan på en skola i Vasastan.

Annars är jag en snäll, otroligt pratglad tjej med stora ambitioner om framtiden.

På fritiden är jag i princip alltid i stallet. Jag harf också ett stort intresse för mode och älskar kläder! 

 
Power Princess aka Bambina är 13 år gammal och står på Gurs. Hon är ett d-ponny sto med gott temprament med kan bli lite sur och tvär ibland:) Hon har gått upp till LA i dressyr samt LB i hoppning men mitt mål är att sucessivt ta oss högre och högre upp i dressyren.
 
Hänt - Skador:
Våren 2013 började hon kännas konstig. Inte mycket, men det fanns där. Vi pratade med veterinären som kommer till stallet då och då som medicinerade mot inflammation i nervkapslarna i knälederna. Det gick två veckor och hon fick även vila under sommarbete. Hon sattes igång men det blev inte bättre, klart blev vi jätteoroliga och åkte meddetsamma till Evidensia Hästsjukhuset i Stav  där vi fick otrolig hjälp som jag är mer än nöjd med. Där konstaterades det att hon hade inflammation i hovleden och hon fick behandling. Vi var på kontinuerlig koll och många återbesök. Nu är hon på bättringsvägen och i princip helt i gång men kommer alltid att ha det med sig. Vi jobbar mot det och vid t ex vila så får vi sticka in med en extra behandling för att hålla henne frisk
 
Mål - 2014:
Mitt mål med 2014 är att vara redo för att debytera LA antingen i slutet av året eller början på 2015. Det får formen och "ödet" bestämma. Men hon ska kännas klar och vi båda mentalt redo för regionalt och LA.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: